Clubs

Club (de; v(m); meervoud: clubs): uitgaansgelegenheid waar gedanst kan worden.

Het gifgroene boek ‘De 100 beste clubs van Nederland’ van ClubJudge staat nog altijd bij ons in de boekenkast. Gedrukt in 2010 en vol met iconische clubs en discotheken. Maar het afgelopen decennia is een wervelwind door het clublandschap geraasd, dat – zeker na de invoering van het rookverbod en verhoging van de alcoholleeftijd – flink is uitgedund. Er is een knap staaltje creativiteit en ondernemerschap nodig om overeind te blijven in een tijdperk dat bol staat van de festivals.

Positionering

Hoewel het clubaanbod flink is geslonken, is het uitgaansaanbod de afgelopen jaren gigantisch gegroeid. De positionering in het uitgaansveld is een essentieel onderdeel van de marketingstrategie. Wil je een thuisbasis zijn voor een specifieke doelgroep, en is je hele club en concept daar op afgestemd? Of is het doel om met een variërend programma juist wekelijks een andere doelgroep aan te trekken – en meer te fungeren als evenementenlocatie?

Don’t Mind kan je helpen met een strategische marketingmix en het uitbouwen van de juiste propositie. Met creatieve day-to-day content blijven we het trouwe publiek informeren en enthousiasmeren, en door het efficiënt in te zetten van data kunnen we ook telkens het wisselende publiek bereiken met de juiste boodschap.